23 Mart 2011 Çarşamba

AÇLIK OYUNLARI \ SUZANNE COLLINS

Bu kitabı  bir arkadaşımın tavsiyesiyle aldım. Önce kitabın arkasını okudum, arkada önemli yazarların yorumları vardı. Ben tüm kitaplar için bu yorumların abartılı olduğunu düşünüyordum. Fakat bu kitabın arkasındaki yorumlar az bile yazılmış. Bu kitap diliyle, anlatımıyla, sürükleyiciliğiyle ve kurgusuyla kesinlikle mükemmel bir kitap...
Tam adı gibi kitapta zorlu bir oyun anlatılıyor. Bu oyun ormanlık bir arazide çeşitli mıntıkalardan gelen haraçların oynadığı bir oyun. Aslında bir ölüm kalım savaşı demek daha doğru olur. Çünkü bu oyunun sadece bir tane galibi olmak zorunda, güçlü, akıllı, dayanıklı ve çevik olan bu oyunu kazanıyor. Kitabın alt yapısı bu kurgu üzerine kurulmuş ve ben sizlerle bu oyunun kazananını açıklamayacağım, çünkü bu kitap gerçekten okunmaya değer bir kitap. Sadece bir ipucu verebilirim, kazanan ya kitabımızın konusu olan 12. mıntıkadan bir kişi olacak ya da 1., 2. ve 3. mıntıkalardaki haraçlardan biri olacak. 1., 2. ve 3. mıntıkanın haraçları küçük yaşlardan beri oyunlar için eğitim alırken 12. mıntıkanın haraçları onların yanında çok güçsüz kalıyor. Ama cevap kitabın içinde saklı ve cevabı ancak bu kitabı okuyarak bulabilirsiniz.
Kitabı olan filmleri sevmediğimi daha önce söylemiştim, fakat bu kanım bu kitap için geçerli olmayacak sanırım. Açlık Oyunlarının filmi 2012'nin Mart ayında bizlerle buluşacakmış.Bu filmi işin gerçeği sabırsızlıkla bekliyorum.
Kitap seri halinde üç kitap, ben şimdiden ikinci kitap olan "Ateşi Yakalamak"a başladım bile... Bence sizde hiç vakit kaybetmeden kitapları alın ve okumaya başlayın. Son tavsiyem önce ilk kitap olan "Açlık Oyunları"nı alayım sonra diğer kitapları alırım diye düşünmeyin,çünkü bu kitaptan çok memnun kalacaksınız ve ilk kitap biter bitmez ikinciye geçmek isteyeceksiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder