30 Ekim 2011 Pazar

KÜÇÜK MUCİZELER DÜKKANI / DEBBIE MACOMBER

Küçük Mucizeler Dükkanı okurlarla Ağustos 2011'de buluşan bir kitap. "New York Times Bestseller" arasında yer alıyor kitap. İşin açıkçası bu kitabı aldığımda çok güzel olabileceğini düşünmemiştim. Çünkü, kitabın konusunun bana çok hitap etmediğini düşünüyordum. Kitap 4 kadının hayat hikayesini konu alıyor. Lydia Hoffman, Jacquelıne Donovan, Carol Gırard ve Alıx Townsend. Bu kadınların yolu bir şekilde Lydia'nın sahip olduğu "Bir Yumak Mutluluk" adlı örgü dükkanında kesişiyor. Lydia hayatında iki kez kansere yakalanan ve babası sayesinde kanseri yenen bir insan. En büyük hayali ise hasta olduğu yıllarda vakit geçirmek için uğraştığı örgü örmek ve bir dükkan açmaktır. Bu hayalini günün birinde küçük bir kasaba da gerçekleştirir. Jacqueline ise suratı çok fazla gülmeyen, zengin bir kişidir. Günün birinde oğlu onun istemediği bir kişiyle evlenir ve bir de ondan çocuk sahibi olur. Jacqueline gelinini hiç sevmez fakat iyi bir babaanne olacağına inanır ve torunu için bir battaniye örmeye karar verir. Bu yüzden de Lydia'nın açacağı kursa üye olur. Carol ise çocuk özlemi olan, her türlü denemeye rağmen çocuğu olmayan bir kişidir. O da Lydia'nın açacağı kursa üye olur ve ilk yapacakları işin bebek battaniyesi olduğunu öğrenince bunun bir işaret olduğuna karar verir. Alix hayatı zorluklar geçen, para sıkıntısı olan, uçuk kaçık bir kızdır. Aldığı ceza sonucu topluma faydalı bir şeyler yapmak için o da örgü örmeye karar verir. Kitabın sonunda ise, Lydia'nın açtığı dükkan çok iyi iş yapar. Jacqueline gelinini sevmeyi öğrenir ve torununa çok iyi bir babaanne olur. Carol'un çocuk özlemi Alix sayesinde son bulur. Alix, Carol'a bir arkadaşının bebeğini verir ve onları mutluluğa kavuşturur. Alix ise çok istediği aşçılık kursuna gider ve Jordan ile mutlu bir hayatı paylaşmaya başlar.
Bu kitabı kesinlikle okumanızı tavsiye ediyorum. Kitapta ders alınması ve bize örnek olması gereken bir çok olay var. Yazarın dili,anlatım biçimi oldukça etkileyici, olaylara bakışı ise çok sade. Ben okudum ve sevdim, siz de okuyun seveceğinize eminim.

15 yorum:

  1. Bu kitabı almak istiyordum,fakat içeriği hakkında fazla bilgi sahibi olmadığım için tereddütlüydüm. Kitap hakkındaki bilgilendirmeniz işime çok yaradı, en kısa zamanda alıp okuyacağım, teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. bu kitabı okudum.herkese güzel gelmeyebilir.ama sıcacık bir kitaptı. tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  3. çok güzel bir kitap...

    YanıtlaSil
  4. 5 günde bitirdim ve o kadar çok hoşuma gittiki sadeliği, akıcılığı, hayatın içinden oluşu... Kesinlikle öneririm ;)

    YanıtlaSil
  5. Çok hayat dolu bi kitap..

    YanıtlaSil
  6. okudum ve kesinlikle okumanızı öneririm Debbie Macomber ustalığını konuşturmuş ve bu sayede 4 farklı hayat öyküsü ortaya çıkmış.bir süre sonra kitaba o kadar bağlanıyorsunuz ki bittiğinde üzülüyorsunuz.

    YanıtlaSil
  7. kitabı her sabah işe gelirken yolda okuyarak, kah gülerek, kah ağlayarak biraz önce bitirdim.
    her zaman mucizelerin bizi bulması için kapımızı açık tutalım :)

    YanıtlaSil
  8. Kitap şimdiye kadar okuduğum güzel diye tanımlayabileceğim ender kitaplardan biri.Elime aldımDebbie Macomberin akıcı üslubuyla kısa sürede kitabımı bitirdim.kitabım bittiğinde yüzümde küçük bir gülümseme oluştu bu duyguyu herkesin tatmasını dilerim.küçük mucizeler hayatımızdan eksik olmasın... =)

    YanıtlaSil
  9. ÖZÜM POLAT12 Mart 2012 09:42

    Ben de biraz önce bitirdim HARİKA bir kitap =)

    YanıtlaSil
  10. çok güzel bir kitaptı hayatın içinden ve akıcı oluşu insanı kitaba bağlıyor tavsiye olunur

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel bir kita,p arkadaslarima tavsiye edicam

    YanıtlaSil
  12. Okumayan birşey kaybetmez hayatın sırrını vermiyor bu düdük makarnası :p Ama okuyana katacağı haz, mucizelere olan inanç ve en zor anlarında insanın yanında hep birilerini arama isteğinin ortaya konulması olayı değiştiriyor.. Gerçek yaşamdan alınmış gibi sıcacık, hatta bitirdiğinizde içinizde bir bebek battaniyesi yapma isteği bile oluşabilir.. Kim bilir belki bizim için de küçük bir mucizeye başlangıç olur.. :)

    YanıtlaSil
  13. öyle birkitap ki 1günde bitrdim ve elimden bırakasım gelmedi

    YanıtlaSil
  14. çok özel bir kitap tavsiye ederim çok özel bence:)

    YanıtlaSil