4 Ekim 2011 Salı

yeraltı günlükleri serisi 1

Yeraltı Günlükleri Serisi: Gregor ve Gri Kehanet Suzanne Collins'in ağustos 2010 da çıkardığı kitabı. Bu yazarın kitaplarından daha önce Açlık Oyunları serisini okumuştum ve beni gerçekten etkilemişti. Kitapçıda da tekrar yazarın adının bulunduğu bu seriyi görünce alıp okuma ihtiyacı hissettim.
Kitapta kısaca Gregor'un yeraltında geçirdiği macera dolu günler anlatılıyor. Gregor çamaşırhanede kardeşiyle birlikte işlerini hallederken orada bulunan bir havalandırma borusuna kardeşi Bot düşüyor. Gregor da onu yalnız bırakmamak için kendini feda ediyor. Yeraltında hiç beklemedikleri insanlarla ve hayvanlarla karşılaşıyorlar. Aslında orada da bir hayat olduğunu fark ediyorlar. Büyük sıçanlar, örümcekler, konuşabilen yarasalar... Gregor'un babası da bundan 2 yıl önce kaybolmuş ve adamın nereye gittiği bir türlü bulanamamıştı. Orda yaşayan insanlar Gregor'un babasının da yeraltında olduğunu ve babasını kurtarmak istiyorsa Gri Kehanet'te yazan şeyleri yapması gerektiğini ancak bu şekilde babasının kurtulacağını söylüyorlar. Gregor'u savaşçı ilan edip, oradaki sıçanlardan babasını kurtarmasını istiyorlar. Ve kitabın sonunda Gregor üstün başarısı sonucunda babasını kurtarıyor ve yer üstüne çıkıyorlar. Fakat giderken yeraltının kralı Vikus ona buraya tekrar geleceğini ima ediyor. Ve kitap Gregor'un, babasının ve bot'un ailesine kavuşmasıyla noktalanıyor.
Benim fikrime göre, oldukça sürükleyici bir dille yazılmış. Ben kitabı okurken böyle saçmalık olur mu diye okudum ama tuhaf bir şekilde kitap insanı kendine çekiyor ve kitabın sonunda ne olacak diye merak duygusu uyandırıyor. Hatta ben şimdiden 2. kitap olan Felaket Kehaneti'ni alıp okumaya başladım. Eğer sizde fantastik ve bilim kurgu kitaplarından hoşlanıyorsanız bu kitabı alıp okumanızı tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder