8 Ekim 2011 Cumartesi

Gregor ve Felaket Kehaneti / Suzanne Collins

Yeraltı günlükleri serisinin 2. kitabı yazar bu kitabı şubat 2011'de çıkarmış. Gri Kehanet'te olduğu gibi bu kitapta fantastik bir kitap. Kitapta kısaca, yine Gregor'un yeraltı macerası anlatılıyor. Fakat, bu sefer kehanet ona büyük, dev bir sıçanı öldürmesini emrediyor. Bunun için Gregor önce yeraltına giriyor ve başına yine bin türlü iş geliyor. Ölümle  burun buruna geliyor, dinozorlarla, dev yılanlarla, sıçanlarla karşılaşıyor. Sıçanı bulmak için yaptıkları yolculukta birçok arkadaşını ve kardeşini kaybediyor. Sonunda Felaket'i buluyor ve onu tam öldüreceği sırada onun henüz bir yavru olduğunu anlıyor. Onu öldürmeden Ripred'e yetiştirmesi için teslim ediyor. Fakat Vikus'un yanına döndüklerinde ihanetle suçlanıyorlar, çünkü Felaket'i öldürmeleri gerekiyor. Ama Gregor onu yavru olduğu için öldürmediğini anlatıyor, Nerissa da kehaneti yanlış anladıklarını söylüyor, Kehanette asıl istenilen Felaket'in öldürülmesi olmadığını aslında onun yaşamasının gerekli olduğunu anlatıyor. Gregor, howard, Ares ve Aurora mutlak bir idam cezasından kurtuluyor. Gregor tam yer üstüne ailesinin yanına çıkmak üzereyken, bir yerlerden kardeşi Bot'un sesini duyuyor. İlk başta bilinç altının ona oyun oynadığını düşünürken sonunda Bot'un aslında yaşadığı ortaya çıkıyor.Ve Gregor ile Bot yer üstüne çıkıp, ailesine kavuşuyor.
Kitap sonlanmış gibi görünse de 3. kitap olan Kan kehaneti serinin son kitabı. Ben bu kitabı henüz almadım, alır mıyım bilmiyorum. Çünkü, ikinci kitap bende artık kendini tekrar ediyormuş hissi yarattı ama yine de o kitabı merak etmiyor değilim.

4 yorum:

  1. Ben 5 ini birden aldım. Eşim okudu bile ve sana göre kitap dedi. Bakalım ne zaman kısmet olacak.

    Hoşgeldim.
    Kitapkurdu anne Çiğdem

    YanıtlaSil
  2. 1 i okudum ama 2 yi almadım daha sınavda çıkıcakmış ondan özetıne bakıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  3. Hepsini okumalisin kesinlikle

    YanıtlaSil