9 Kasım 2011 Çarşamba

ŞAH MAT / MARİO MAZZANTİ

"Ölümle yapılan bir satranç maçı... Her hamle bir cinayet ve her cinayet karmaşık bir planın parçası..." Gerçekten bu sözler aslında kitabı özetlemeye yetmiş bence. Roman Kasım 2011 de çıkmış ve daha ilk aydan itibaren çok satanlar arasında yerini aldı. Bende kitabı bu sebeple alıp okudum. Yazar olay örgüsü kurmada oldukça başarılı, kitapta üç cinayet işleniyor ve bu cinayetler birbiriyle alakalı fakat yazar bunu okuyuculara alakasız bir olaylar gibi sunmuş.
Kitapta bir çok karakter var ve ben öncelikle bu karakterlerin kimler olduğunu özetlemek istiyorum. Claps: tıp mezunu ve uzmanlığını psikiyatri bölümünde yapmış, insan davranışlarını ilk bakışta çözebiliyor. Cinayetin sırlarını çözecek kişi. Greta Alfieri: haberci, gazeteci. Katilin peşinde olduğu esas kişi gibi yansıtılıyor fakat katil onun peşinde değil. Morhpy: katil, üç cinayetin sorumlusu gibi duruyor. Fakat katil gerçekte de o mu? Sensi: polis, dedektif. Olayları çözmek istiyor. Ama olayları çözmede Claps kadar iyi değil, bu yüzden onun yardımına ihtiyaç duyuyor. Cattenei: Alfierinin çalıştığı kanalın sahibi olaylarla hiçbir ilgisi yok gibi duruyor. Fakat gerçekte öyle değil mi? Morganti: bir bankada iyi bir görevde çalışıyor. Kitabın sonunda olayların çözüm noktası olan kişi. Kitapta üç tane cinayet işleniyor. Öncelikli olarak Morganti'nin kız arkadaşı öldürülüyor. Ve bu ölüme bir aşk cinayeti süsü verilmek isteniyor. Bu cinayet sonrasında polis Morganti'yi göz altına alıyor ve uzun süre sonra katilin Morganti olmadığı ortaya çıkıyor. Daha sonra bu olaylarla hiç ilgisi olmayan bir kadın daha öldürülüyor ve Morhpy bu olaya seri cinayet süsü veriyor. Bu sırada Greta'ya bir e-posta gönderen katil bunun 2. hamle olduğunu ve üçüncü hamleyi de gerçekleştirdikten sonra bu cinayet vakalarının son bulacağını ifade ediyor. Üçüncü hamlede Alfieri oluyor. Katille burun buruna geliyor ve Claps olayları anında çözüyor ve Greta'yı kurtarıyor, katili öldürüyor. Fakat bu sırada kendisi de zarar görüyor ve ağır yaralanıyor, hastanede tedaviye alınıyor. Kitap burada bitmiş gibi duruyor. (işin açıkçası bende bundan sonra kitapta ne anlatılacağını merak ettim) Fakat, kitap yeni başlıyor. Katilin aslında Morhpy olmadığı ortaya çıkıyor. Çünkü, Greta'yı öldürmek isteyen kişi hala ona zarar vermeye çalışıyor. Bir çok olaydan ve ölen insandan sonra esas katilin Cattenei olduğu ortaya çıkıyor. Tüm bu olayları da şirketi zarar görmesin diye yaptığı anlaşılıyor. Asıl amacının Morganti'yi öldürmek olduğu ortaya çıkıyor. Çünkü, şirkette yasal işler yapılmıyor ve Morganti de bunu çalıştığı banka aracılığıyla çözmeye çalışıyor. Bunun sonu olacağını düşünen Cattenei Morganti'yi ortadan kaldırmak için bu ölümleri gerçekleştirdiğini rehin aldığı Greta'ya anlatıyor. Fakat sonunda bu işlerden kurtulamayacağını anlıyor ve kendini tek kurşunla öldürüyor. Daha sonra Greta bunları Sensi'ye bildiriyor ve olaylar çözülüyor. Kitabın sonunda da Claps iyileşiyor fakat konuşma yetisini kaybediyor.
Kitabı okumanızı tavsiye ederim, çünkü sıra dışı bir anlatımı ve olaylara yaklaşımı var. Tam her şey bitti derken olayların yeniden başlaması bir merak yaratıyor okuyucu üzerinde.. Ben sevdim, beğendim bu kitabı. Sizin de okuduğunuzda beğenebileceğinizi düşünüyorum. Özellikle cinayet romanlarından hoşlanıyorsanız...

4 yorum:

  1. Kitabın ikinci bölümüne yeni geldim ve sayende okumama gerek kalmadı!Ne kadar akıllısın sen öyle,biriside sana aynını yapıp tüm hevesini kırsaydı,ona ne derdin? Takdiri sana bırakıyorum artık!

    YanıtlaSil
  2. aynen oyle kitabın sonundayım ve merak edıyorum katılın kim oldugunu sayende ogrenmış oldum.yaptıgın akıl işi değil valla !

    YanıtlaSil
  3. Buraya gelip katili söylediğin için akıl işi değil diyenler mâdem merak ediyodunuz gelip özet okumak akıl işi değil valla !

    YanıtlaSil