11 Mayıs 2011 Çarşamba

Ateşi Yakalmak

Ateşi Yakalamak: Açlık Oyunları serisinin (Suzanne Collins) ikinci kitabı. Genellikle seri kitapların ikinci ve üçüncü kitapları okuyucu üzerinde gerekli etkiyi yaratmaz. Çünkü insanlar birinci kitaptan sonra çok fazla şey beklerler ikinci kitaptan. Fakat; bu kitap seri kitaplara dair tabuların hepsini yıkmış durumda. Ben birinci kitaptan aldığım lezzeti, ikinci kitapta da aldım. Üstelik yazar bana göre birinci kitabı dil bakımından, merak ve ilgi yönünden ikiye katlamış durumda. Ben bu kitapların içeriğini yazmıyorum, çünkü bu kitaplar gerçekten okunmaya değer. Ne kadar özet versemde anlama da eksik kalınacaktır. Çünkü, kitap çok fazla olay içeriyor. Yine de şöyle bir değinmek gerekirse; kitap birinci kitabın devamı niteliğinde bizlere sunulmuş. Yine Katniss, Gale ve Peeta olayın kahramanları olmuş. Fakat bu defa Açlık Oyunları'nın rengi değişmiş ve bunun yerini 75. Açlık Oyunları almış. Peki bunda kim yarışacak, arenaya gidecek olan kim veya kimler? Tabi ki de arenaya gidecek olan kişiler daha evvel oyunlarda birinci çıkmış kişiler. O halde bu yeni oyunlarda hayatta kim kalacak, bu oyunlarda kim kimi öldürecek ve en önemlisi de bu sefer ki zorlu oyunlara kim dayanabilecek? İşte Ateşi Yakalamak bize tüm bu soruların cevabını veriyor ve bizde çok fazla merak uyandırıyor. Kitabı elimden bırakmadan okudum, gerçekten harikaydı. Şimdi sıra da son kitap olan "Alaycı Kuş" var. Bakalım yazar o kitabında da iyi iş çıkarmış mı?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder