5 Kasım 2010 Cuma

EN SON YÜREKLER ÖLÜR..

   En Son Yürekler Ölür; Canan Tan'ın aşkı, sevgiyi,ölümü ve organ naklini anlattığı kitabı... "Sen gözlerinden ateş saçarak, zehirli oklarını bana yöneltirken, ben sana aşık oldum Nehir." "Sen, tüm şatafatlı tanımlardan sıyrılıp en doğal halinle yaramazlık yapan çocuklar gibi boynunu bükmüş bağışlanmayı beklerken, ben sana aşık oldum Deniz." Aslında bana göre bu cümleler kitabı özetleyen en güzel yazılar..
  Kitap kısaca; Nehir ve Deniz'in aşkını konu alıyor, birbirlerini gördükleri ilk anda birbirine aşık olan ve kısa süre de evlenen; fakat mutlulukları kısa süren iki insanı anlatıyor. Balayına çıktıkları gün kaza yapıp, Deniz'ini yitiren Nehir'i anlatıyor. Deniz bu kaza da yaşamını yitiriyor. Fakat organları Nehir'in sayesinde başka insanlar da hayat buluyor. Kitabın sonunda da Nehir Deniz'in kalbinin takıldığı Arda'ya aşık oluyor. Ve bize önemli olanın beden değil, kalp olduğunu hatırlatıyor.
  Kitap tek başına düşünüldüğünde güzel ve ilgi çekici, fakat ben Canan Tan'ın "Piraye" ve "Yüreğim Seni Çok Sevdi" gibi eserlerini de okuduğumdan bu kitabın dili ve diğer kitapların dili birbirine oldukça benzer özellikler taşıyor. Ayrıca; sadece dil olarak değil, içerik olarak da bu eserler birbirine oldukça yakın..Bu yüzden yazar bu konu da zaman zaman eleştiri alabiliyor. Bunun dışında kitap aşkı, sevgiyi, ölümü, hüznü ve mutluluğu bir arada yansıttığı için bana göre başarılı bir eser. Son olarak; Canan Tan daha yaratıcı kitaplar yazarsa, ben çok daha başarılı olacağını ve daha az eleştiriye maruz kalacağını düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder