7 Ocak 2011 Cuma

Alacakaranlık, Yeniay, Tutulma, Şafak Vakti

    Alacakaranlık, Yeniay, Tutulma, Şafak Vakti; bu dört kitapta Stephnıe Meyer'a aittir, yazar dört kitabında da benzer konuların üzerinde durmuş. Kısaca, bu eserlerde vampir olan Edward'ın Bella ile olan aşkı konu alınmıştır. İlk kitap olan Alacakaranlık'ı okuduğum da kitaptan etkilenmiştim. Farklı bir konuyu işlediği için kitap ilgimi çekmişti. Sonuçta ikinci kitabı da çıkınca hiç düşünmeden aldım. Fakat, üçüncü kitabı Tutulma'ya geldiğim de sürekli aynı konuların üzerinde durulması beni kitaptan uzaklaştırdı. Çünkü, yazarın hep aynı konuyu sabit bir dil ile anlattığını gördüm ya da yazarın diline, anlatımına ve konuya alıştığım için bu şekilde düşündüm.  İlk üç kitabı alıp okuduktan sonra, Şafak Vakti olan serinin son kitabını da aldım. Fakat bu kitabı bitiremeden bıraktım. (galiba bugüne kadar bıraktığım tek kitap) Çünkü, yazarın işlediği konu hep aynıydı ve hiç bir şekilde kitaba farklı yaklaşım açısı getirememişti. Kitaplar genel olarak bakıldığında ilgi çekici bulunabilir fakat dört kitabı da arka arkaya okuyunca insana sıkıcı geliyor.
   Kitapların filminin de olduğunu belirtmek isterim. Benim fikrime göre filmleri izlemek yerine, kesinlikle kitapların okunmasını tercih ederim Çünkü filmler de kitapta geçen güzel sözcükler kaybolabiliyor, ancak kitapta da filmde olan görsellik olmuyor. Dolayısıyla tercih sizin, eğer görselliği seviyorsanız filmi, kelimelerin ahengini tercih ediyorsanız kitabı tercih etmelisiniz. Benim oyum kitaptan yana..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder